Deprecated: Required parameter $unikey follows optional parameter $newstate in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php on line 78 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php:78) in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1775 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php:78) in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1775 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php:78) in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1775 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php:78) in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1775 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php:78) in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1775 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php:78) in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1775 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php:78) in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1775 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-content/plugins/alo-easymail/functions/alo-easymail-subscribers.php:78) in /customers/d/d/f/bikeleon.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1775 {"id":1487,"date":"2019-04-11T00:12:03","date_gmt":"2019-04-10T22:12:03","guid":{"rendered":"http:\/\/www.bikeleon.be\/?p=1487"},"modified":"2019-04-11T10:54:25","modified_gmt":"2019-04-11T08:54:25","slug":"voorbeschouwing-antwerpse-kasseiklassieker-92-65-km","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.bikeleon.be\/2019\/04\/11\/voorbeschouwing-antwerpse-kasseiklassieker-92-65-km\/","title":{"rendered":"Voorbeschouwing Antwerpse Kasseiklassieker (92\/65 km)"},"content":{"rendered":"

Haal die geveerde dames-Bianchi maar uit de kelder! En stop je endeldarm nog maar eens goed op zijn plaats! Want hier komt de eerste grote afspraak van het Bike Leon seizoen: de Antwerpse Kasseiklassieker!<\/p>\n

Ook dit jaar bieden we jullie weer een belachelijk lange voorbeschouwing aan, met uitgebreide analyse van het oersimpele, doch oerdegelijke concept, het parcours, de favorieten en een aantal materiaaltips. Leestijd: zeven minuten. Schrijftijd: net iets langer.<\/p>\n

Het concept<\/p>\n

<\/strong>Kasseien! Kasseien!! Kasseien!!!<\/p>\n


\nHet parcours<\/strong><\/p>\n

Deze editie serveren we een grote tour van 92 km (GPX<\/a>) en een minder grote tour van 65 km (GPX<\/a>). We starten allemaal samen om 9h00 stipt aan Bar Leon. Splitsing na 25 km in Rupelmonde.<\/p>\n

\"\"<\/a>
\nOp de grote tour liggen maar liefst 20 kasseistroken, goed voor bijna 20 kilometer kasseien. Het lokale Bos van Wallers hebben we tot onze grote spijt nog steeds niet gevonden, maar in de buurt van Hingene rijgen we de viersterrenstroken als een parelsnoer aan elkaar.<\/p>\n

Op de minder grote tour pikken we nog 13 kasseistroken mee. Vele daarvan hebben een een breed gootje, een asfaltreepje of zelfs een half betonbaantje naast zich. Wie overal voor de kasseien kiest, krijgt van de parcoursbouwer dan ook de prijs van de volharding.<\/p>\n

Volledig overzicht van de kasseistroken (met moeilijkheidsgraad, lengte en beginkilometer):<\/p>\n

20.) Boskouter Burcht (++++, 1100m, km 10)
\n19.) Lange Gaanweg \u2013 Blauwe Gaanweg Bazel (+, 3300m, km 18)
\n18.) Kleine Gaanweg Rupelmonde (++, 800m, km 22)
\n17.) Rotterdam Hingene (++, 500m, km 34)
\n16.) Wielstraat Hingene (++, 1000m, km 35)
\n15.) Notelaardreef Hingene (++, 1400m, km 37)
\n14.) Nattenhaasdonk + Polderdam Hingene (++++; 1600m, km 40)
\n13.) Kleine Hinckstraat Hingene (++, 700m, km 44)
\n12.) Schoonardestraat Bornem (++++, 1100m, km 47)
\n11.) Laarstraat Reet (+, 300m, km 61)
\n10.) Reepkenslei Kontich (++, 1100m, km 64)
\n9.) Kontichhof Kontich (+++, 200m, km 67)
\n8.) Wilrijkstraat Edegem (+, 300m, km 71)
\n7.) Legerstraat Wilrijk (++, 900m, km 74)
\n6.) Schoonselhof Hoboken (+, 400m, km 75)
\n5.) Moretusburg Hoboken (+, 300m, km 78)
\n4.) Hobokense Polder Hoboken (++++, 1800m, km 79)
\n3.) Petroleumkaai Antwerpen (++, 2200m, km 82)
\n2.) Vredesstraat Berchem (++, 300m, km 88)
\n1.) Cogels-Osyslei Berchem (++, 500m, km 89)<\/p>\n

De favorieten<\/strong><\/p>\n

Keien-Kurt en Stenen-Stijn zijn op verlof.
\nKansen dus voor de mannen van de tweede garnituur:<\/p>\n

**** Kasper<\/strong> liet tijdens de Ronde Van Vlaanderen vooral zijn achterkant zien. Naar eigen zeggen gaat hij nu stoppen met trainen en eindelijk beginnen fietsen. Een gewaarschuwd man is er twee waard.<\/p>\n

*** Nick<\/strong> worstelt nog met de nawee\u00ebn van een gebroken pols, maar pakte deze week nog de Strava-KOM op de eerste kasseistrook van de dag. Het mentale over(ge)wicht zit dus aan zijn kant. Bert<\/strong> reed dan weer als eerste over de finish van de Ronde Van Vlaanderen. Is hij klaar voor de dubbel?<\/p>\n

** Tom<\/strong> is meestal sterker in de eerste helft van de rit dan in de tweede. Vraag is of deze wetmatigheid ook opgaat in ritten van minder dan honderd kilometer. We vermoeden van niet.\u00a0Abdullah<\/strong> verkende vorig jaar op eigen houtje al grote delen van de route. Parcourskennis genoeg dus voor deze Syrische Flandrien.\u00a0<\/p>\n

* Wie nog niet is vermeld, mag zich dubbel plooien om de bookmakers te wijzen op hun grote ongelijk. Een andere optie is om het rustig aan te doen en te genieten van het gedokker, het gerammel, het gemopper en het gesakker.<\/p>\n

0 Over de\u00a0vrouwen<\/strong>\u00a0in koers hebben we het nog niet gehad. Verras ons!<\/p>\n

Het materiaal<\/strong><\/p>\n

– Zet je banden niet overdreven hard. Zes bar is deze week wellicht genoeg.
\n– Neem genoeg binnenbandjes mee.
\n– Maak dat je bidons goed vastzitten in hun houders.\u00a0
\n– Houd u al klaar voor de tips van Wilfried onderweg en achteraf.\u00a0
\n– Zorg ervoor dat je kinderwens helemaal vervuld is.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Haal die geveerde dames-Bianchi maar uit de kelder! En stop je endeldarm nog maar eens goed op zijn plaats! Want hier komt de eerste grote afspraak van het Bike Leon seizoen: de Antwerpse Kasseiklassieker! Ook dit jaar bieden we jullie weer een belachelijk lange voorbeschouwing aan, met uitgebreide analyse van het oersimpele, doch oerdegelijke concept, … Continue reading “Voorbeschouwing Antwerpse Kasseiklassieker (92\/65 km)”<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1487"}],"collection":[{"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1487"}],"version-history":[{"count":4,"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1487\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1493,"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1487\/revisions\/1493"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1487"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1487"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.bikeleon.be\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1487"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}