Hoi Leonners,
voor velen is een lang weekend gestart, dus veel mogelijkheden (afhankelijk van de gevulde puntenbak) om te gaan fietsen. Een deel van het peloton zal zich de komende dagen op Belgium Bike Fest in het nat fietsen, al dan niet van het zweet. Anderen zijn misschien voor het goede doel aan het trappen bij Kom Op Tegen Kanker. Daarnaast bieden we je nog 2 kansen om het stalen/carbonnen/aluminiumen/titaniumen/houten/… ros buiten te laten.
Op zaterdag wordt GRVL Leon geëerd met een rit. We volgen het advies van een zekere T.F. en zullen meer gebruik maken van al onze militaire infrastructuur! Ik ben het volmondig met die meneer eens, zolang het vreedzame doelen betreft zoals het genieten van de natuur. Dus heeft de veel eerwaardigere heer N.S. een route in elkaar gebokst die je door het Groot en Klein Schietveld leidt. Alles goed voor 75 km, vertrek om 10u aan Bar Leon, om daar na een aantal uur voldaan aan den aperitief te kunnen beginnen; GPX ginder.
Op zondag duiken we dan niet in de velden, maar ertussen. Meer bepaald dedie die Linkeroever en Lokeren verbinden, om daarbij zowat het hele Waasland te doorkruisen. Meervoudig winnaar van de Omloop Het Waasland, Preben Van Hecke, zou zeggen: “‘t is vooral rechtdoor, als ‘t nie naar links of rechts is.” Volgt uwe GPX maar, ziehier, voor 105 km (met vrije route tussen BL en voetgangerstunnel) bij vertrek om 9u.
Je kan ook wat later uit je bed komen, en om 10u vertrekken. Dan draai en keer je tussen de velden tot aan Sint-Niklaas, 68 km (zelfde opmerking als om 9u), GPX daar.
Hopelijk hier en daar een streepje zon!
Nick en Davy
